Saturday, March 03, 2007

Vore tacksam för lite hjälp

Det är alltså mycket hypotetiskt fortfarande, men som jag skrev förut så måste jag i alla fall ha bestämt mig tills på måndag vilket jobb jag vill ha om jag kommer att ha två att välja mellan.



Jobb A
  • kommun-ssk
  • jobb var 4:e helg
  • även kvällar ca en gång/vecka och då till kl. 22 och sedan upp nästa morgon kl. 5 (ibland två ggr/vecka när man jobbar helg)
  • bra organisation, mest planerad verksamhet
  • speciellt team som utbildar om det tex är någon ny medicinteknisk apparatur (innan patienten kommer hem från sjukhus tex)
  • ej arbetsledare för usk och vårdbiträden, deras chef är arbetsledare (deltar dock ej i basala omvårdnaden som på vårdavd. på sjukhus)
  • Flera arbetskamrater som utgår från samma "kontor" (har vårdtagare både på särskilt boende och i vanliga hem)
  • en timmes inställelsetid, dvs om någon vårdtagare blir akut sjuk (dvs. vårdpersonalen på tex. boende har även ansvar för att skicka in vårdtagare på sjukhus)
  • grundlön 2500 kr mer än jag har idag
  • ungefär lika lång resväg som jag har idag fast sämre väg, dvs. ej motorväg och tar ungefär lika lång restid som idag (skog, vilt och krokig väg en del av sträckan, kan vara lite jobbigt vintertid)

Jobb B

  • kommun-ssk
  • jobb var 4:e helg
  • endast dagtid
  • helt eget ansvar att tex. lära in medicinteknisk aparatur (som man nog normalt sett har som kommun-ssk i de flesta kommuner)
  • "arbetsledare" för usk och vårdbiträden, även hålla i handledning och undervisnisning (deltar dock ej i basala omvårdnaden som på vårdavd. på sjukhus)
  • har hand om ett halvt vårdboende och har "kontoret" där (en annan ssk har hand om andra halvan)
  • troligen normal inställelsetid om någon vårdtagare blir akut sjuk (troligen som i de flesta andra kommuner)
  • grundlön (fortfarande hypotetiskt!!!) 5000 kr mer än jag har idag
  • resväg 2 mil längre enkel väg jämfört med mitt nuvarande jobb och tar 10 min längre restid enkel väg (fortfarande motorväg)

Vilket jobb ska jag välja om jag måste???

1 comment:

Pia said...

Helt otroligt svårt val.. Jag har vridit o vänt nu en stund men kommer ingenstans. Hoppas att det går bättre för dig..
Kram Pia