Wednesday, March 07, 2007

Förväntansfull

Jag fick inte jobb B, så jobb A blev det självklara valet. Det känns jättebra, eftersom jag efter intervjun på jobb A blev väldigt nyfiken på jobbet. Intervjun på jobb B gjorde mig inte så intresserad, om jag tänker efter. Nu kommer jag att få flera arbetskamrater och komma in i en (förhoppningsvis) välfungerande organisation. Äntligen känns det som att jag verkligen får arbeta som det jag är utbildad till. Förhoppningsvis blir det både stimulerande och engagerande att få känna att jag utvecklas. I viss mån har jag på mina arbetsplatser känt att mina sjuksköterskeupgifter alltid har fått komma i andra hand och pressas in i arbetspasset när tid finns över. Nu kommer jag förhoppningsvis att få mer kvalitetstid med mina patienter och förståelse för att mitt arbete är viktigt.

No comments: