Sunday, March 04, 2007

Att tänka ett steg längre...

Det är vad melodifestivalen handlar om. Hur charmig Anna Book än är så kommer hennes bidrag inte att funka utomlands. Varje år skickar vi en riktig Svensson-favorit till stora finalen ute i Europa och efteråt säger vi till oss själva att vi måste tänka taktiskt nästa år för att kunna vinna. Tänk taktiskt nu då för katten! Jag tror faktiskt på Marie Lindberg eller
The Ark. Tänk vad långt Bosniens bidrag kom förra året. En riktigt vacker låt som många föll för, även jag. Frågan är om folk utomlands förstår sig på The Ark. Låten skulle nog egentligen lika gärna Jerry Williams kunna sjunga. Hade folk gillat låten då egentligen?? När jag hör Marie Lindbergs låt får jag gåshud. Den är riktigt bra, tycker jag. Andreas Johnsons låt känns bara second hand på ett trist sätt, men Sebastians låt är ju en bubblare förstås... Kommer att bli spännande!


När det handlar om mitt svåra jobb-val, så har jag inte blivit klokare. Är fortfarande tacksam för råd angående valet nedan...

No comments: