Tuesday, February 27, 2007

Ett varmt tack..

... till Cajsa, som låtit mig sova till kl 12 idag. Skäms nästan, men det känns otroligt bra med tanke på att jag ska jobba i natt. Annars brukar första natten vara lite svår att ta sig igenom i vaket tillstånd.

Det första som jag fick veta när jag slog på datorn var ju bussolyckan utanför Uppsala. Så otroligt otäckt varje gång det händer. Det är så kusligt att man som passagerare inte kan påverka alls hur chauffören kör. Sen råkade jag av en slump läsa att katolske biskopen och pingströrelsens ledare hotar kd och regeringen! Det handlar alltså om
det här. För min del gör det ingenting att alliansen förlorar makten i Sverige, men resonemanget gör mig rädd. Det är klart att det finns fanatiker inom alla religioner, men ändå. Abortfrågan berör en massa människor och det verkar som att kd får bestämma sig för vilka väljare de vill ha. Det finns nog människor som röstar på dem fast de inte är ett dugg fanatiska kristna och de tar nog avstånd från den katolske biskopens och pingströrelsens ledares åsikter. Undrar om en kvinna överhuvud taget hade kunnat uttrycka sig som herrarna ovan och använda uttrycket "abortturism". Jag tror inte att de där männen har en aning om vad en kvinna går igenom som överväger en abort. Usch säger jag bara!

No comments: