Friday, February 02, 2007

En ledig dag fylld med action

När jag kom hem från jobbet igår kväll välkomnade min ena älskling mig med gott rött vin, lufttorkad skinka, goda oliver, kex, ost och annat gott. Inte dumt alls, får jag säga. Problemet var att det blev en ganska sen kväll och tyvärr skulle jag upp i ottan idag och lämna in min kära Yaris på service. Snubbarna på sådana ställen vill av någon anledning alltid ha in bilarna så himla tidigt på mornarna. Varför förstår jag inte, för jag undrar om de verkligen börjar direkt på morgonen med just min bil. Antar att de gör det ibland, men inte alltid. Nu går den i alla fall riktigt bra igen. Å andra sidan hade jag ju förväntat mig det för den summa pengar som kalaset kostade.

Förmiddagen spenderades i soffan med datorn och trevliga bloggsidor som tidsfördriv. Älsklingarna mina hade inget vettigt för sig och deras snarkande gjorde sitt som avslappnande bakgrundsmusik i mina öron. Ringde av en slump min käre far på eftemiddagen och sedan spenderades ett par timmar på akuten. Diagnosen jag gissade på visade sig vara riktig, så fem poäng till mig! Himla skönt att han inte behövde läggas in utan kunde gå hem igen efter lite smärtlindring. Himla konstig känsla bara att sitta bredvid och inte kunna göra någonting. Knäppt att ha rollen som anhörig och bortkommen, när man egentligen hade kunnat hugga i och fixa vissa grejer så att besöket hade gått lite fortare och mer effektivt.

Avslutar med en kul sida om snygga läppar som min kreativa vän tipsade mig om. Kolla även in hennes sida här.

2 comments:

Sara Ödmark said...

Åh, nu blev jag sugen på oliver, ost och kex. :)

Anonymous said...

Vilken lyxkväll :)
Ja, visst är läpparna fina. Hon har målat dem så jämt och fint...haha.... ;)
kram