Tuesday, January 30, 2007

Kändis för en dag!

Först och främst ska det här inlägget tillägnas syster yster som fyller 19 idag! Tycker inte att det var så länge sedan jag fyllde 19, men tänk så fort tiden går. Är dock helnöjd med min ålder. Antar att den mentala mognaden och den biologiska åldern hänger ihop ganska bra (i de flesta fall i alla fall)... Ett stort grattis till dig lillasyster! Den där middagen, bara du och jag får vi ta snart, tycker jag!

Nästa punkt i dagordningen är den välskrivna insändaren i Hallandsposten idag. Hade börjat ge upp hoppet, men den kom med till slut. Dock känns det lite för sent, med tanke på att man visst redan har tagit beslutet att personalen på boendet slipper tvätta sina "arbetskläder" hemma. Fortfarande finns det ju en del saker kvar att önska...

2 comments:

Anonymous said...

En liten hälsning från en fattig student...
Vilken snygg jacka! Förstår att du är nöjd. Sjäv var jag ute i lördags och någon snodde min jacka. Jag fick alltså gå hem med minimal festutstyrsel, utan varm jacka, i minusgrader. En fråga bara, vem f_n vill ha en jacka från Vero Moda som dessutom köptes förra året...på REA! Ja ja. Tycker inte det lönar sig att köpa en ny. Springer nu runt i en vinterjacka som jag dolt båda mina bebismagar i. Känns väldigt moderiktigt. Kära fd handledare... Tänker mycket på dig och saknar våra samtal. Känner mig priviligerad som har haft en så ärlig och tydlig lärare. En fed up nurse helt enkelt! Ska förresten på intervju den 12/2 kl 9.00. Det gäller undersköterskejobb i sommar på Ängelholms sjukhus. Det du! Har eventuellt fått ett sommarvik på förlossningen i Hbg. Jag vågar inte riktigt hoppas på det, men om jag får det måste jag bara ta den chansen. Annars ses vi kanske. Hälsa alla. Många kramar

Anonymous said...

Hej Lisa!
Så tråkigt med jackan! Skulle bli vansinnig om det var jag. Kul att du har jobb på gång. Förlossningen verkar ju spännande! Hoppas allt är bra annars, både i skolan och hemma. Kramar