Wednesday, January 10, 2007

12-48 timmar

Det är vad det tar att insjukna i vinterkräksjukan. Fick bekräftat igår att det är den som har härjat på avdelningen. Fyra personal från jobbet har fått den och nu väntar jag bara på min tur. Jag och min kära student som befann oss mitt i denna ofta skoningslösa och urskiljningslösa smitta har ännu inte blivit sjuka. Peppar, peppar...bla, bla, bla... Nu har ju egentligen tiden passerat men man vet aldrig... Till råga på allt är det inte helt säkert att man får ersättning om man skulle bli sjuk, enligt chefen! Men det är ju klart att det är med glädje och lust man tar hand om patienter som drabbats, fast man vet att man själv kan stå på tur. Det blir som att jobba gratis ena dagen om man skulle bli sjuk dagen efter och få en karensdag. Men det gör vi väl så gärna, vi vårdpersonal? Vårdyrket är ju ett kall, eller?

No comments: