Sunday, January 28, 2007

Veckan som gått

Och så var det söndag igen och ångesten är här. Har ångest av flera anledningar, dels för att det är söndag, men även shoppingångest och jag-borde-göra-något-vettigt-ångest. Har haft en bra vecka faktiskt. Jobbade tre nätter, vilket kanske inte var det roligaste jag har gjort i mitt liv. Vi hade otroligt lugna nätter, nästan ingenting att göra. Kan nu nattens tv-tablå utantill. Det jobbigaste är faktiskt rastlösheten och själva väntan på att det ska bli morgon. Sen när man väl har kommit hem och sovit (ut?) är det nästan dags att åka iväg till jobbet igen direkt. Är typ borta 12 timmar när jag jobbar natt och då blir det ju inte så mycket fritid över.

Angående älreboendet i Hyltebruk, så har nu personalen i alla fall fått besked att de slipper tvätta sina arbetskläder hemma. Vilket framsteg! Hur svårt var det att förstå att det inte är särskilt bra att ta hem bacillerna? Har dock inte fått med någon insändare i Hallandsposten än, för de har väl tröttnat på mig nu. Å andra sidan har de väl fullt upp med alla insändare som handlar om bemötandet på akuten i Halmstad. Det har varit någon missnöjd patient som kände sig osedd när "sköterskorna" bara stod och vek lakan på akuten. Dessutom hade minsann vårdpersonalen skrattat och varit muntra utanför hennes sal på vårdavdelningen på morgonen. Brukar hon aldrig ha kul på jobbet?

Nåja, nu över till något annat. Shoppade loss ordentligt igår och kom hem men någon kasse för mycket. I förrförra inlägget visade jag mina drömobjekt för tillfället och jag måste säga att jag är ganska nöjd med mina inköp, som som uppnådde mina mål hyfsat bra. Jackan från BIKBOK var kvar igår så den fick följa med hem. Är helnöjd, men har än så långe ingen halsduk som matchar.



Hittade även den här klänningen som jag blev förälskad i.


Klänningen som jag visade i förrförra inlägget fanns också, men den här vann matchen överlägset. Kom även hem med ett par stövletter/ankelboots som hade ett bra pris. Har dock inte använt dem än eftersom jag är en inbiten stövelanvändare både till klänning och jeans. Har ju öppet köp, så jag får väl fundera ett tag. Skulle vara fin-fint om Ni ville slänga in en kommentar om vad Ni tycker!

2 comments:

Anonymous said...

Vilka fynd! Kul o träffa på dig här på nätet;) har haft en kväll surfandes på nätet... men nu står Messi o tittar surt på mig! så får ta mig ut i mörkret. Hoppas vi ses snart!:) kram

Anna Poock

Viveca said...

Kul att du "tittade in", Anna! Får definitivt ses snart. Cajsa hälsar så gott till de håriga vännerna! kram...