Sunday, January 14, 2007

Innesittardag

Får väl se om jag lyckas med att skriva klart det här innan strömmen går. Har i alla fall hunnit duscha och kollat på två filmer. Har alltså haft en riktigt mysig och kravlös dag. Tur att jag inte har en överenergisk hund som vill ut stup i kvarten. Undrar bara när det ska sluta blåsa så förskräckligt. Varför har det varit så mycket vind på sista tiden? Så här mycket som det har blåsit de senaste åren verkar ju inte normalt. När jag var liten blåste det väl aldrig så här? Funderar bara på hur jag skulle ha tagit mig till jobbet idag om jag skulle ha jobbat? Är vädret ett godtagbart skäl för att stanna hemma? Man uppmanas ju faktiskt att hålla sig inne. Det går visst inte heller några bussar istället för de inställda tågen, just av säkerhetsskäl. Så att köra bil verkar ju inte så vettigt. Nog om det. Jag är ju som tur är ledig. Mitt största problem för tillfället är vad vi ska äta till middag ikväll. Tufft problem. Nästa problem är alla dessa födelsedagar i januari. Det har jag verkligen inte planerat för, varken tidsmässigt eller ekonomiskt. Kan tyvärr inte skylla på att jag är fattig student längre. Har ju faktiskt ett jobb nu och nu har jag väl det så bra ekonomiskt som jag någonsin kommer att ha. Jobbar ju heltid och har inga barn att tänka på. Har ju pluggat i tre år för att få ett bra arbete. Det har ju verkligen lönat sig. För visst kan jag åka på semester två gånger om året och åka på lite weekends då och då precis som alla höginkomsttagare kan efter att ha blivit klara med sina högskoleutbildningar och fått jobb? Bara ett litet sidospår en dag som denna...

No comments: