Friday, January 05, 2007

Cajsa - the beach babe!

En ledig dag den här veckan. Har hittills idag vaknat ur min behövliga skönhetssömn. Sambon min tvingade mig upp ur sängen vid 11 och då hade jag inte alls sovit klart! Problemet är ju att jag har en fruktansvärd helg framför mig på jobbet, med delat pass imorgon, dvs jag stiger upp kl. 5 -jobbar till halv 11. Börjar igen vid 15 och jobbar till 22. Sen ska jag upp kl. 5 nästa dag igen! Vet att det är sista gången det här händer, men jag behöver min sömn! Om det händer något riktigt akut på jobbet på lördag kväll eller på söndag hoppas jag att patienten, arbetsgivaren och anhöriga förstår varför jag ev. inte kommer att kunna fatta riktiga beslut och göra ett bra jobb. Min hjärna kommer nämligen då att vara potatismos ungefär. Bara så ni vet! Nu känns det mycket bättre. Har lätt för att hänga upp mig på saker.

Förrutom att ha vaknat idag så har jag också hunnit med en skön promenad med resten av familjen. Sommarbron ligger fortfarande kvar nere vid havet, så vi traskade ner så att Cajsa fick springa av sig lite. Det var som om en helt ny sida av vovven kom fram. Fåglarna var så intressanta att få tag på så att hon var beredd att bada i havet i januari! Visserligen var det nog inte planerat från hennes sida. Hon trodde väl att det där havet var ungefär som vattenpölarna i skogen; något som man snabbt kan traska igenom utan att bli särskilt blöt. Problemet med havet var att det kom som en brant avgrund ganska så överraskande, med konsekvensen att Cajsa fick anstränga sig lite för att ta sig upp på stranden igen efter det oplanerade doppet. Hittills det roligaste som hänt i år!

1 comment:

Anonymous said...

Haha! Min hund var värre - han badade med flit och tyckte säkert det var jätteskön då han gick i flera gånger. Tokstolle.. =)
Kram Pia