Friday, March 06, 2009

Friskförklarad

Idag har vi äntligen fått tillbaka vår dator, som varit på lagning. Visst har vi haft dator under tiden och det har varit väldigt lätt att sitta och surfa runt, eftersom det är en bärbar som är placerad på köksbordet. Jag har dock en del bilder, som jag skulle vilja dela med mig av och det finns ju inga bilder på lånedatorn. Då har jag helt enkelt legat lågt med bloggandet istället. Lite knäpp är jag, för fast vår dator är inkopplad igen, sitter jag här nere i köket vid lånedatorn. Här nere är det ju så mycket varmare och närmre till kaffet och W, som ligger och sover. Det första vi ska göra med vår dator nu när vi fått tillbaks den, är att bränna ner alla foton på skivor. Klumpen i magen var verkligen inte liten, innan vi visste om de hade klarat sig. Lätt att vara efterklok!

Stället vi lämnade in datorn på var jättebra. Det blev visst billigare än vad det skulle ha blivit, eftersom datorkillen visst hade räknat totalt fel. Sen beklagade han sig också över alla landsmän, som ringer stup i kvarten och vill att han ska laga deras datorer gratis. Det är alltså inte folk han känner, men folk som kommer från samma land :) Inte lätt att tjäna några pengar om man bara ska vara snäll... Han verkar inte ha det så lätt, inte...

Nu väntar jag på fredagsmiddag. Maken har fått en avancerad stektermometer som invigs i detta nu. Har alltså en spännande kväll framför mig!

No comments: