Saturday, March 07, 2009

Nattliga aktiviteter

Fredagsmys i all ära, men med facit i hand skulle jag ha gått och lagt mig kl. 20 igår. Tror att W somnade vid 18.30 och trodde då att hon skulle vakna igen och kanske kunna äta lite kvällsgröt. Hon brukar nämligen inte somna för natten förrän vid 20-21-tiden. Hon sov dock hela kvällen och vaknade inte förrän vid 23. Då fick hon sin vanliga mat, bytte om till pyjamas och somnade om. Maken trodde på en natt av den jobbigare varitanten, men jag tänkte positivt för en gångs skull. Jag kröp ner i sängen efter midnatt och väcktes av W första gången två timmar senare.... Resten är en suddig historia. Hon tyckte i alla fall att det verkade skoj med någon slags efterfest kl. 04. Då var det dags för lite uppiggande jollrande och såpbubbelblåsande utan såpa.

Att sova i skift är ju den bästa lösningen på ovanstående problem, så jag lämnade festen och traskade upp och lade mig i gästsängen. Nu ligger alla mina älsklingar och sover och jag avnjuter en fantastisk frukost. Livet kan nog inte bli bättre!

Ps.Kan i alla fall meddela att rostbiffen igår blev mycket lyckad. Ds.

No comments: