Sunday, March 15, 2009

Vår i luften

Idag har det verkligen varit vår i luften, så vi traskade i väg på en långpromenad genom skogen ner till stranden. Jag fick kameran med mig i sista stund och passade på att testa alla möjliga inställningar. Det som är bra med systemkamera är ju att man kan få riktigt bra närbilder på det man vill ha och få resten i bilden suddigt. Jag har aldrig riktigt förstått mig på hur man får till en sådan bild med vår "vanliga" kamera, så idag fick bli en riktig testdag. Tror nog att mannen min blev ganska trött på mig efter ett tag, men han höll humöret uppe!
Det blev en massa fina bilder, som jag bara måste visa, men idag får ni hålla tillgodo med stranden och Cajsa!

Cajsa gjorde ett intressant fynd på stranden, som blev ett riktigt bra fotoobjekt!

Bilden på snäckorna i vattnet utstrålar en sådan "renhet", tycker jag!

Cajsa ligger och spanar på sin kompis Bettan, som till slut kommer fram och hälsar. När vi går i koppel med Cajsa gillar hon inte alls Bettan, men utan koppel går det ju riktigt bra :)

Underbara, vackra vovve!
Här är det godis på G, förstås!

6 comments:

Pia said...

Så härliga bilder!! Du kanske skulle bli fotograf istället? =) Cajsa är ju helt underbar på korten! Hade gärna spenderat dagen med promenad på stranden som ni, istället har vi varit på gekås o bränt pengar.. Nödvändigt o skönt nu när det är gjort..
Kram Pia

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Härliga bilder :) Och jag får passa på att önska grattis till Cajsa i efterskott från Ayla och mig :) KRAM

Anonymous said...

o herregud jag har ju missat att Gratta Cajsa på födelsedagen!! Jättegrattis från Morris o mig!
Kram Pia

ps.. tack Johanna för påminnelsen!

Pia said...

Haha.. illgrönt =/ Skitäckligt!

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Vi kommer på tisdag :) kram

Anonymous said...

Så fina bilder!! Jag och keavy var på stranden idag... sååå härligt- älskar våren:) KRAM