Wednesday, June 11, 2008

Stora huvudstaden

I helgen blev det äntligen av att vi åkte upp till Stockholm för att hälsa på my special friend. Tänk att hon har bott där uppe i typ två år och att jag inte har varit där förrän nu. Tråkigt nog går ju alltid helger fort, men vi hade ju i alla fall två hela dagar fyllda med aktiviteter. Det var ju otroligt osvenskt varmt, så en del aktiviteter kändes ju lite lagom ansträngande, minst sagt. Nationaldagen ägnades åt en lååååååååååååååååååångpromenad från Söder, genom Gamla Stan till Djurgården och tillbaks igen. Jag var verkligen helt slut efteråt och mina annars så bekväma sandaler gav mig en maffig blåsa under foten. Det skulle ju släppas ett antal ballonger över Stockholms himmel, men de fjuttiga ballonger vi först såg var ju inte mycket att hurra för :)

Middagen på kvällen intogs på en lite "Moulin Rouge"-inspirerad restaurang. Inte alls fel.

Lördagen ägnades åt shopping, även om det inte blev så många fynd. Hittade i alla fall lite smått och gott på American Apparel och även solglasögon och en kul digitalklocka. Lördagskvällen spenderades på en italiensk restaurang där vi serverades supergod mat. Var dock proppmätt efter förrätten, fick nästan hoppa över huvudrätten helt, för att sedan kunna få i mig en otroligt god citronsorbet.

På söndagen bar det av till Mosebacke för en god brunch, sedan blev det ett besök på Svenskt Tenn för att inhandla min efterlängtade "Josef Frank-tulpanbricka".

1 comment:

Pia said...

Åh va mysigt! Jag älskar stockholm! Restaurangerna verkar ju toppen - måste nog testa nästa gång vi är uppe.. Kramar Pia