Saturday, June 14, 2008

Borde inte...

Jag borde kanske inte stressa upp mig och irritera mig så mycket på saker som har med mitt yrke att göra.. Det finns ju faktiskt annat nu som upptar mina tankar. Men det är så svårt att låta bli att ifrågasätta och fortsätta kämpa (läs irritera sig) vidare när det gäller våra löner. Halkade in på landstingets hemsida och fick se detta. Publicerat den här månaden!!! Kör landstinget fortfarande med samma trams för att locka personal??? Efter vårens lönekonflikt borde väl landstinget veta att vi inte nöjer oss med fina stränder och uppskattning från patienter. Dessutom är det ju ren lögn att utbildning och kunskap värderas högt av landstinget. Då hade det antagligen inte blivit någon strejk. Usch, vad irriterad jag är!

1 comment:

Pia said...

Haha - vilket skämt!! "landstingets viktigaste resurs" - det syns minsann inte i lönekuvertet.. Blir lika irriterad som du om inte mer - jag jobbar för idioterna! kramar Pia