Wednesday, June 25, 2008

Läget här...

Nu har kollegorna börjat gå på semester en efter en. Är ensam på mitt område den här veckan förrutom en kanonbra sommarvikarie, som dessvärre inte är klar med sin ssk-utbildning än. Visst hugger hon i där hon kan, men det är fortfarande jag som måste hålla i trådarna och vara underbart pedagogisk hela tiden :) Dessutom har jag åkt på en dunderförkylning och hade definitivt sjukskrivit mig om vi hade haft tillräckligt med personal. Det är så irriterande att man hela tiden ligger precis på gränsen bemanningsmässigt på somrarna. Ingen får bli sjuk, för då raseras allt! Mitt i allt elände, har jag i alla fall fått glädjas åt underbara små rörelser i magen. Idag har det guppats och knuffats där inne med jämna mellanrum. Annars har det hittills varit ganska lugnt på dagarna där inne i magen.
En annan sak som är glädjande är att det byggs för fullt ute i trädgården. Efter den här veckan, kanske altanen faktiskt ser lite halvklar ut :) Har min drömaltan i huvudet (ungefär som bilden nedan). Får se hur nära den bilden vi kommer...

Bild från aftonbladet

Ps.. Det grå huset i bakgrunden är som jag vill att vårt hus ska se ut efter lite målarfärg och fixade fönster... Ds

5 comments:

Anonymous said...

zjonqenc

Anonymous said...

Hej!

Nu måste du verkligen tänka på dej själv. Jobbet får inte komma i första hand! Du har ju faktiskt annat (+en annan människa!) att tänka på också.
När har du semester!? Hoppas du kan ta det lugnt snart.
Önskar dej allt gott.

Kram Marianne

Pia said...

Hej Hopp!
Så fin altan!! O färgen är perfekt!! Trist att vara sjuk!! Hoppas att det går över fort! kramar Pia

Pia said...

ps.. herregud så många utropstecken..

Viveca said...

Marianne: Hoppas att allt är bra med dig med! Ni har väl i alla fall vikarier och kanske rent av en avd. stängd, eller hur har det blivit i sommar? Semestern kommer alltid lägligt, hur man än har det :)
Pia: Ja, visst är altanen på bilden fin! Färgen på huset också, ja.. en bra bild för inspiration helt enkelt!
Kramar!!