Friday, June 27, 2008

Fredag

Har haft en 5-dagars jobbvecka, som äntligen är över. Visserligen har det bara varit dagtid, men det är ingen fröjd att stiga upp kl. 05 när man sovit dåligt pga virus i kroppen. Tacksamt nog mår jag i alla fall mycket bättre nu. Min bästa vän den här veckan är i och för sig fortfarande Nezeril, men snart ska jag ägna mig åt trevligare sällskap :) Direkt efter jobbet idag bar det iväg till frisören. Efter lite mod bokade jag tid på en nyöppnad salong i byn (samhället, hålan??), där jag jobbar och blev faktiskt nöjd... kanske. Hon verkade i alla fall veta vad hon pratade om vad gäller lockigt hår, men jag vet aldrig om jag är nöjd förrän jag har tvättat och fixat håret själv.

I helgen ska det fortsättas byggas altan. Redan nu har de kommit långt och det är verkligen härligt att se! Tråkigt nog kan vi inte måla staketet i år (ska ju vara vitt), eftersom gifterna i träet måste luftas ut först.. Så det får bli nästa sommarprojekt... Imorgon kväll blir det PIO's med goda vänner, men innan dess måste vi även göra en grej, som vi hittills har skjutit fram... Det där med barnvagn... Det känns stort...

2 comments:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Hur gick det med barnvagnsköpet? :) trevlig helg på er. kram

Anonymous said...

Vad kul att det går framåt med altanan. Sådant räcke eller vad man nu säger har vi också tänkt att ha. Kanske inte exakt likt men jag tycker det är suppersnyggt med korsen...

Visst känns det superstort med barnvagn... men det är ju lång leverenstid så man måste ju vara ute lite i förväg... Lycka till