Friday, May 30, 2008

Heldag på stranden

Idag hade jag ställt klockan på 8 och steg som planerat upp för att hinna med en riktig heldag på standen. Packade ihop alla saker, vilket faktiskt tar tid och for sedan vidare mot Glommen utanför Falkenberg. Inhandlade grillad kyckling på vägen dit. Har nästan precis kommit hem från en heldag med en god vän. Vi har solat, solat, solat, ätit och ätit... Tror nog att jag har lyckats få i mig typ 4000 kcal idag... Förrutom en god kyckling-/pastasallad blev det jordgubbar, vindruvor, kanelsnäckor, bakad potatis med kräftröra, snacks och glass med chokladsås. Snacka om frosseri! Det enda som fattades var en god kall Martini på altanen efter stranden, men det är ju faktiskt inte så svårt att avstå ändå:)

Imorgon väntar ännu en stranddag, fast då med familjen. Cajsa ska få hänga med till stranden. Har införskaffat ett litet strandparasoll, som jag tror att hon kommer att uppskatta... Kanske borde matte också ta chansen att få lite skugga mellan varven...

2 comments:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Låter underbart, tänk om man hade hunnit med sådant :)
Du kan väl slå en pling ikväll när du är hemma från stranden så vi kan prata om morgondagen :)
Hoppas det har gått bra med Cajsa idag. Nu ska jag till jobb..jobb..jobb..jobb. Jag har sagt upp mig från tvål, så nu blir det förhoppningsvis någon dag ledigt mer i veckan. :)Kram

Anonymous said...

Vad härligt! Njut!!! Akta så du inte bränner dig bara... lite skugga är nog bra :)