Thursday, May 15, 2008

Fegt värre!

I tisdags, den 13 maj fick jag syn på en riktigt löjlig insändare i Hallandsposten. Jag vet inte om så många av oss sjuksköterskor upptäckte den, eftersom rubriken inte var så talande för innehållet i insändaren. Det är så otroligt trist att folk inte törs stå för sina dumma åsikter och bara skriver under med en signatur.

Sven Nilsson hade ringt in till jourhavande på HP och uttalat sig om våra löner på så vis att han jämförde våra arbetsförhållanden i Sverige med vårdpersonals arbetsförhållanden i fattiga länder. Som om det hör till ämnet egentligen?!

Trodde inte att min insändare skulle komma med den här gången, eftersom HP ett tag har verkat tycka att nerskräpningen i Halmstad är ett viktigare ämne. Men den kom minsann med, även om rubriken var ändrad till den något mer uttjatade varianten. Skulle vara trevligt att någon gång få en kommentar från Anders Dybjer om våra löner. Han har varit otroligt tyst under hela lönedebatten och verkar bara uttala sig när det handlar om "reklam" för någon ny apparatur eller när det handlar om sparkrav för sjukhuset. Jag ska inte sjunka så lågt som att kalla Dybjer för något öknamn, men det ligger nära till hands med det namn som Göran Persson ibland har fått.

1 comment:

Pia said...

Hej Hej! Tack själv! Har skickat in min insändare nu! Hoppas att den kommer med!
Kram