Wednesday, May 14, 2008

Lite nya grejer

Jag har ju fått en del elaka kommentarer om min nuvarande plånbok, vilket den faktiskt förtjänar :) Den är ju väldigt praktisk tycker jag, eftersom man får plats med så mycket i den. Det får plats en massa gamla kvitton och onödiga plastkort i den. Den går dock inte att stänga. Har varit ute efter en ny, lite för att kunna börja om och rensa ut allt gammalt. Har bara inte hittat någon som har fallit mig i smaken. I Turkiet vimlar det av kopior på plånböcker, som jag faktiskt skulle skämmas för att använda. Stora loggor, som inte ser särskilt trovärdiga ut. Den här gången slog jag i alla fall till ganska snabbt på en skinnplånbok som jag föll för direkt. Loggan är ganska diskret, så utséendet på plånboken hamnar i fokus istället. Är helnöjd, men har inte än orkat rensa ut min gamla än.

Har en favoritbutik i Alanya, som säljer tvål, oljor och krämer. Rena naturprodukter allting. Blev rekommenderad en kräm gjord av bland annat kamomillolja, olivolja och sesamolja, som man kan använda till allt möjligt. Den är riktigt krämig och passar just nu utmärkt i mitt solbrända ansikte. Ingen antydan till torrhet där, inte. Man kan läsa mer om produkten här.

Var även ute efter ett par nya diskreta silverörhängen. Har en del långa halsband i silver och tycker att det liksom blir för mycket av det goda att använda stora örhängen till. Hittade efter mycket letande ett par som jag gillar.

3 comments:

Pia said...

Mycket bra inköp! Jättesnygg plånbok, underbara öronhängen o krämen verkar ju suverän! Kul att hitta grejer man varit ute efter länge..
Kram Pia

Anonymous said...

Snygg plånbok! Hoppas bara vi får mer i den efter strejken! Skämt åsido, just nu strejkar dina gamla jobbarkompisar i Ängelholm. Hoppas det blir nåt resultat. Vi börjar jobba igen på fredag. Sen stänger Hälsingborg (patienterna flyttar emellan).
Grattis och hoppas allt är bra med dej!

Kram Marianne

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Vilka fina inköp. Jag gillade plånboken skarpt... snyggt skinn
kram