Friday, April 13, 2007

Vad kostigt det här känns...

Har nu jobbat klart min första vecka på nya jobbet. Det har varit en otroligt rolig vecka och jag har inte haft ångest inför att gå till jobbet en enda gång. Det känns verkligen underligt att vakna upp på morgonen utan att ha ångest inför arbetsdagen. Jag har ju verkligen inte vantrivts förut, men det känns så underbart att äntligen ha ett jobb där man har möjlighet att styra lite över sin dag själv (inte för att jag gör det än..men snart, så..). Jag servar ingen annan än mig själv och mina vårdtagare. Alla runt omkring tar ansvar för sina egna arbetsuppgifter. Så himla skönt att slippa alla egoistiska läkare, som tror att alla är till för just deras skull! I vanliga fall brukar man ha fullt upp halv åtta på morgonen med att tvinga upp patienter ur sängarna på löpande band (medan ryggen skriker och svetten lackar). Den här veckan har jag vid den tiden suttit ner med mina arbetskamrater och planerat arbetsdagen i lugn och ro. Sedan har arbetsdagen bestått av kvalitet istället för kvantitet...

Nu ser jag fram emot en skön helg med god mat och dryck (och förhoppningsvis tid till att få lite färg på kroppen).

1 comment:

Pia said...

Supergrattis till att det känns så bra! Kul att hitta ett jobb där man känner att man är på rätt plats..
Håll tummarna att jag får samma känsla när jag börjar det nya jobbet på måndag..
Efter dagens solsken är det konstigt om du inte fått lite färg på nosen.. =)
Kramar Pia