Monday, April 02, 2007

Till mina kära arbetskamrater

Hade tur som hittade receptet på kakan jag hade med mig till jobbet. Bilden och receptet kommer från Aftonbladets MAT & VIN.
Den här gången var det ju inte jag som kunde ta åt mig äran, men jag har ju faktiskt gjort kakan ett par gånger förut. Jag bara älskar den och blev så glad när jag hittade receptet på den eftersom den smakar ganska likt den på Espresso House.

Nu är det bara en vecka kvar tills jag börjar på nya jobbet. Har faktiskt blandade känslor. Ska bli så kul och spännande att få lite nya arbetsuppgifter, men jag kommer absolut att sakna mina arbetskamrater och "hemma-känslan" på nuvarande jobbet. Den här sista veckan kommer att kännas lite jobbig eftersom den består av tre dryga nätter. Jag ville ju själv testa att jobba natt, men har kommit fram till att det inte är min grej. Är väl inte precis någon nattmänniska, även om jag sover ganska bra på dagen. Saknar mina ordinare arbetsuppgifter som man har dagtid, dvs. att hålla i alla lösa trådar och all planering för patienterna. Känns skönt att jag inte kommer att jobba natt framöver. Usch, vad jag svamlar. Försöker bara få tiden att gå så att jag inte går och lägger mig för tidigt ikväll. Det är också ett stort minus med att jobba natt.. Man går liksom och förbereder sig för att kunna vända på dygnet, viket förstör ledigheten ganska mycket. Hoppas kunna sova till 12 imorgon. Det gick ju bra sist...

No comments: