Sunday, July 06, 2008

Stolt

Åh, vad stolt jag är över mig själv nu. Den här helgen har vi inte haft något mer inbokat än altanbygge. Ingen trevlig middag med vänner eller något sådant. Har i princip bara varit hemma. Igår var jag och syster visserligen hela Halland runt (känns det som) och besökte olika loppmarknader. Hon slog till på ett par gamla fina stolar och jag kunde inte låta bli att köpa en barnstol... Den är av trä och ser gammal ut. Kommer att bli så fin i vitt. Hoppas bara att den kommer till användning. Känns som otur att köpa någonting till bebisen i förväg och detta är faktiskt det enda jag har köpt förrutom barnvagnen som vi ska beställa i veckan.

Igår efter att vi kom hem påbörjades projekt storstädning. Egentligen lockade stranden mer, men ångesten inom mig hade vuxit sig så stor (på grund av att hemmet inte ser ut som det borde), så jag var tvungen att sätta igång. Syster hjälpte till ett tag, men sen var det en utekväll som förde henne bort från de viktiga arbetsuppgifterna :) Jag spenderade i alla fall ett par timmar i köket och gick igenom allt som jag kunde komma på (skåpsluckor, microvågsugnen, under vasken - usch vad äckligt det var), städning av kylen och utrensning av mindre ätbar mat.

Idag fortsatte jag med sysslorna i hemmet: Tvättar för fullt, har städat klart hela huset, inkl. rensat bort stoppet i handfatet, borstat (kammat) Cajsa (vilket tog en timme, tror jag), badat Cajsa, fixat lättlunch till altanbyggarna samt bakat en kanelkaka (av de få ingredienser vi hade hemma) och bjudit på fika. Min rygg är HELT slut nu... Men stolt är bara förnamnet idag :)

No comments: