Tuesday, March 25, 2008

Uppdatering

Jag har inte haft något att skriva om den senaste tiden. Egentligen snurrar en massa funderingar runt i huvudet, men inget jag kan sätta ord på. Jag längtar till sommaren och har svårt för att ta vara på dagarna här och nu. Jag känner mig trött och utarbetad. Jag undrar ibland om det var så här livet skulle se ut. Jag hade en massa visioner för hur mitt yrkesliv skulle se ut efter studierna, men nu känner jag mig bara utnyttjad. Jag är oengagerad både på jobbet och hemma. Det hade kanske varit bättre att jobba i klädbutik? Visserligen hade det blivit någon tusenlapp mindre i lön, men kanske högre livskvalitét? Just nu består mitt liv bara av jobb, äta och lite sömn ibland.

Idag är jag i alla fall ledig. Jobbade nästan hela påsken. Tog semester igår. Känner mig tyvärr rejält krasslig, så det blir nog inget jobb imorgon för mig. Skulle egentligen ringa telefonärenden idag, men törs nog inte eftersom rösten sviktar. Låter mer som en man än en kvinna när stämbanden lyckas få fram något ljud...

Bilderna kommer från förmiddagspromenaden med Cajsa. Hon har det inte lätt i snön. Egentligen skulle hon varit hos frissan för flera veckor sen, men frissan har gått på mammaledighet helt utan förvarning! Grr!! Behöver verkligen tips på någon bra hundfrisör!

3 comments:

Pia said...

Så söt hon är lilla Cajsa! Jag skickar sms med Kias telefonnummer sen.. Hon är suverän på att klippa Morris iallafall! Hon bor innanför trafikplatsen snapparp innan laholm så du har ju nära.. Kramar Pia

Ps - Mcdonalds tjänar ju mer än ssk. Men tanken på hur man kommer lukta om man jobbar där är ju inte så trevlig.. Klädaffär är lite roligare..

Anonymous said...

Hoppas att du har blivit lite mindre krasslig! Annars får du krya på dig
Kram

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Vilket gulligt litet snömonster Cajsa är. Ser att hon också får moonboots som Ayla får :) Tror inte att du hade trivts att jobba i affär. De har ju också oregelbunda tider. Man måste jobba många helger/högtider då andra är lediga. Vill man ha mycket fritid och bra arbetstider med hyfsad lön, ska man sitta på kontor och hålla på med papper eller siffror. Krya på dig. Kram