Monday, October 09, 2006

Varför denna tomhet när så mycket är på gång?

Att vara ledig när det är helg känns bara härligt, härligt. Det känns normalt. När jag har jobbat helg eller ska göra det och är ledig på en vardag känns det skönt typ dagen innan när jag vet att jag ska vara ledig, men när jag väl vaknar på morgonen den där lediga vardagen känns allt så betungande. Om jag är ledig på helgen, så är jag det med gott samvete och klandrar inte mig själv om jag bara vill ligga och slappa en hel dag. Bara för att jag råkar vara ledig en vardag så har jag inte samvete till att slappa en hel dag. Vardagen lyser liksom igenom för tydligt så hela dagen går bara åt att försöka få så mycket gjort som möjligt. Inte alls så avslappnande.

Den här gången har jag i och för sig fått en bonusledighet kan man säga. Har haft semester i helgen när jag skulle jobbat och har därför nästan varit ledig i fem dagar (förrutom att jag jobbade igår kväll). Så nog har jag lyckats få lite avslappning i helgen ändå. Kan varmt rekommendera en lyxig helg
  • Karlaby Kro där vi hade en riktigt avkopplande miniweekend nu i helgen. Vet inte om jag någonsin har ätit godare mat. Även första gången jag bott någonstans där man fått morgonrock och morgontofflor på rummet. Ska helt klart åka dit igen när jag vunnit på lotto typ.


  • Annars har det inte hänt så mycket i mitt liv på sista tiden. Har lyckats göra hösten lite mer dräglig genom att ha lite fester och goda middagar inbokade med vänner och även lyckats få semester söndagen då jag skulle haft mitt allra sista delade pass. Efter nyår vankas nämligen nytt schema med mer sovtid inkluderat mellan arbetspassen, vilket är en ljuvlig nyhet.

    Nej, nu måste jag ta och göra lite nytta här i hushållet. Punkterna för dagen är:
    1. Långpromenad med Cajsa (som vanligt förstås).
    2. Duscha och vara klädd innan sambon stiger upp i em.
    3. Omorganisera i köksskåpen och fylla nya vitrinskåpet med fina grejer.
    4. Om tid finns... omorganisera skräpet i huset.

    No comments: