Saturday, October 21, 2006

Fest, någon??

Idag är det lördag, en väldigt grå och regnig sådan. Vi har inte en enda grej inplanerad den här helgen, vilket på ett sätt känns skönt. Nu börjar jag dock bli sugen på att hitta på något kul ikväll. Plånboken sätter visserligen stopp för det mesta, men är det ingen som ska ha en kul fest eller gå ut? Jag har fortfarande en kul festtopp som jag inte har använt än!
Igår blev det en liten tur på stan, som jag hade tänkt. Det finns ju en himla massa fina kläder där ute, men vad ska man satsa på när man helt plötsligt känner sig helt ute bland alla trendiga Halmstad-pinglor med plånböcker fyllda med pappas pengar??? Jag behövde som sagt lite nya tröjor/koftor att ha på mig i vardagliga sammanhang. Jag fyndade på MQ där jag hittade två koftor av märket STOCKH LM som det var halva priset på. Den svarta är ju klassisk och passar för olika tillfällen och den blå blev jag riktigt förtjust i dels på grund av materialet som är mjukt stickat, 70% lammull.
Köpte även två bomullstoppar som passar att ha under det mesta. Hittade egentligen dem för några veckor sedan, men köpte dem inte då. Hade tur att de fanns kvar igår. De är verkligen söta med den virkade kanten runt halsen.

Det sista fyndet igår blev en riktigt bra ögoncréme från CLARINS, "Eye Revive Beauty Flash" som de sålde ut för halva priset på en hudvårdssalong. Det var precis den jag var ute efter och jag hade tur att den fanns kvar, eftersom det visst hade varit rusning dit på lunchen.

Nu ska jag gå och måla i köket. Har lämnat in köksluckorna för omlackering men själva skåpen måste vi själva måla. Borde gå snabbt. Men som sagt, fest någon???

1 comment:

Anonymous said...

jasså det rycker i levern lite...ja det är inte helt fritt här heller. Ska snart och ätaa hos mor och far. Vad hade du tänkt hitta på ikväll då. Elvir har jouren...