Sunday, October 01, 2006

Fyllesnack vid en busshållsplats

Var ute och svirade igår, vilket var ganska trevligt. Trevligast var det nog ändå hemma, för när vi väl kom ut kände vi oss lite bortkomna mitt bland alla vana svirare. Har nästan glömt bort vad det var som var så kul med att gå ut och trängas bland alla svettiga människor på Bond. Har kommit fram till att hemmafester blir himla roliga när målet är att gå ut, men väl ute blir det för det mesta lite avslaget. Att ha hemmafast utan målet att gå ut blir inte riktigt samma sak. När jag och vännen min begav oss från svirarstället och satte oss för att vänta på 351-bussen fick vi uppleva ett avsnitt av världens bästa dokusåpa, nämligen en live sådan. En tjej i typ 23-års åldern klädd i ett par moderiktiga leggings och röda skor (tror jag att det var) stod utanför en trappuppgång och bråkade med en kille, som troligen var hennes pojkvän. Bråket handlade om att hon vägrade ge honom hans nycklar till lägenheten... Verkligen helskumt, men väldigt underhållande. En kille gjorde oss sällskap på bänken för att beskåda detta liveframträdande med full förtjusning. Tänk vad annorlunda livet kan se ut kl. 3 på natten. Vad jobbigt för killen att inte få lov att gå och lägga sig. Jag tyckte i och för sig att han kunde varit lite mer bestämd. Det slutade nämligen med att han bara gick därifrån och tjejen stod kvar där ensam... I och för sig inte så länge eftersom det efter några minuter dök upp en annan kille som verkade falla tjejen i smaken lite mer... Hur det gick sen vet jag inte för bussen kom och jag åkte hemåt med taxi-Tias som så snällt ställt upp för en krävande pingla en kväll som igår.

No comments: