Wednesday, May 27, 2009

Vädrets makter?

Igår och idag har jag besvärats ganska mycket av en envis huvudvärk. Jag har ju mycket sällan huvudvärk, så när det kommer är det ganska oväntat. Det har känts som början på migrän; flimmer framför ögonen och tunnelseende. Vädret har varit lite tryckande och konstigt, så det kanske är orsaken till problemet? Syster var här igår och maken kom hem tidigare från jobbet, så jag kunde gå och vila. Mycket välbehövligt! Tror att lite mer sömn i natt skulle kunna göra det hela mycket bättre. Jag har verkligen inte tid att vara krasslig. Det finns för många "måsten" att uträtta här hemma.
Den här helgen är det fullt upp. På fredag ska vi hälsa på goda vänner i Glommen. Om syster är ledig ska hon agera barnvakt, men vi får se hur det ser ut då. Lördag eftermiddag bär det iväg in till stan med några andra trevliga tjejer från byn. Vi ska förhoppningsvis äta och dricka gott och få en chans att lära känna varandra lite bättre. Ska bli jättekul! Än vet jag inte vad jag ska ha på mig, men ser fram emot att göra mig i ordning lite mer än vanligt.
Som tur är har vi lilla Cajsis här, som vet hur man lägger all stress på hyllan!

6 comments:

Marianne said...

Hej!

Här kommer en hälsning från en gammal jobbarkompis. Har börjat läsa din blogg igen, hoppas du och din familj mår bra. Försök byt ordet "måste" mot "vill" så går det lättare (för det mesta).
Jag ska börja nytt jobb på måndag!! Lämnar det gamla efter 5 år! Äntligen...!

Kram Marianne

Viveca said...

Hej!
Åh, vad glad jag är för din skull!! Vilken arbetsplats ska få glädje av dig nu äntligen då??

Ska försöka följa ditt råd om "vill" :)
Kram!

Anonymous said...

Hej!

Ska börja på Lingården i Laholm, är privat; Avesina heter arbetsgivaren. Ska blr spännande.
Bättre arbetsvillkor o känns bra, än så länge.

Mvh. Marianne

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Vad mysigt Cajsa och du har det :) trevlig helg på er alla!
KRAM

Anonymous said...

Förbaskat bra bild jag tagit. Har skrivit ut den på mig och W, vi är väldigt söta ihop. Självgod, javisst mitt mellannamn...

Ta det nu lugnt i kväll V, eller föresten inte. Det är väl lika bra att du slår på stort denna kväll, kanske som ett test inför det riktiga festen. Kom ihåg att allt klär en skönhet:)
/L

Viveca said...

Lovely L: Ses snart!! Kram