Wednesday, May 20, 2009

Hur gjorde man förr??

I förmiddags var vi på babymassage igen. Nu var det längesedan sist och jag var lite osäker på om lilla W fortfarande skulle uppskatta massagen. Hon är ju så nyfiken på allt möjligt nu och kanske skulle tycka att annat intresserade mer. Hemma håller hon gärna på med annat när det vankas massage, men när instruktören var med idag gick det jättebra. Hon verkar tycka att det känns bra fortfarande.

Efteråt blev det information om förskola av en rektor. Jag orkar bara inte tänka på detta framtidsdilemma just nu. Skulle bara bli helstirrig, eftersom politikerna verkar fatta beslut som är helt åt skogen. Vi har ju tänkt att jag ska vara hemma året ut, så vi kan skjuta på oron ett tag.

Vi skulle möta upp maken utanför mataffären efter förmiddagens aktiviteter, men jag hade fiffigt nog glömt mobilen hemma, så vi fick köra hem istället. Visst kunde jag ju ha lånat någon annans mobil, men det kom jag inte på förrän vi var hemma. Nu har maken åkt iväg på egen hand. Lilla W somnade ändå i bilen hem och sover nu i sin säng, så för henne var det nog skönt att slippa shoppingturen. Ibland undrar man hur man klarade sig innan mobilen kom till världen! Vad jag minns var det aldrig några större problem.

No comments: