Monday, May 18, 2009

Ny vecka

Veckan har börjat med strålande sol nästan hela dagen. Helt oväntat och helt fantastiskt! Förmiddagen spenderades tillsammans med en annan Gullbrannabo och hennes dotter. Det är riktigt kul att kunna ses utan att ha planerat så mycket i förväg. Ett par sms på morgonen och sen blev det både långpromenad och fika på altanen. Om jag är hemma hela dagen och inte träffar någon annan än lilla W och lilla C känner jag ofta att jag borde ta och få saker fixade här hemma. Jag vet att jag inte hinner, men ändå kommer lilla ångesten smygande. Då känns det bättre att träffa folk, så slipper jag tänka jobbiga tankar!

I helgen skulle vi ha varit på besök hos goda vänner i Ängelholm, men det blev inställt eftersom de blivit ordentligt förkylda. Vi stannade hemma istället och fick ett spontant kvällsbesök från Helsingborg istället. Riktigt kul att man kan "titta in" med kort varsel, trots att man bor sju mil bort! Vi kollade ju så klart på melodifestivalen och i alla fall jag förundrades över resultatet! Jag hade ju för första gången dragits med av speldjävulen och satsat en liten slant. Jag förlorade ju alla de 100 kronorna, men spännande var det ( i alla fall en liten stund)!



Jag trodde faktiskt att Rumäniens bidrag skulle komma bland de tio bästa, men man vet ju aldrig hur det slutar i den där knäppa tävlingen. Om man bortser från texten och scenkläderna, så gillar jag låten skarpt! Möjligtvis kunde man ju önska att sångerskan hade bättre språkkunskaper också.

1 comment:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

tack för att vi fick komma och hälsa på :)