Monday, May 11, 2009

Uppdatering


Bikinin passade, så nu är sommaren räddad! Den är så klart inte fullt lika snygg på mig, men väldigt fiffig, då den döljer ett och annat. Hoppas bara på en lång och härlig sommar!
Får se hur mycket jag hinner skriva nu. Lilla W sussar efter kvällsgröten. Hoppas att det bara är en liten tupplur, annars ser natten inte så lovande ut. Lilla C har även hon ätit kvällsmat, fast på sitt eget sätt förstås. Det blir billigt för hennes husse och matte, men lilla C krymper. Får se om hon vill ha senare.
Det är för övrigt fullt upp här hemma. Vi har en massa projekt på gång som vanligt. Just nu håller vi på att flytta runt på en massa grejer i huset. Datorn ska flyttas ner. Det känns smidigare att ha den här nere, eftersom vi mest håller till här numera. Böcker packas ner och hyllor ska bort. För att få plats med böckerna på ovanvåningen, har vi kastat alla mina gamla tidningar och jag har varit ambitiös och klippt ut alla goda recept och vintips och satt in i en pärm!
Eftersom mamma & sambon ska flytta till mindre har vi fått en hel del grejer och möbler som ska in lite här och var. Har bland annat fått en "ny" soffgrupp, men vet inte vad vi ska byta ut den med. Datorn ska få ta plats i en sekretär, så datorbordet behöver vi heller inte längre.
Sen ska det förhoppningsvis målas om utvändigt. Får se om det blir av, men det SKA det!
Ska så eller plantera växter utomhus i krukor och i en stor "behållare" som täcker luftvärmepumpen.
I rabatten framför huset ska det läggas duk och singel, så förhoppningsvis har jag rensat i den rabatten för sista gången.
Det planeras för fullt för en lajbans fest, men det är alltid svårt att få till ett datum som passar alla. Man slåss mot bröllop och semestrar. Kanske blir en billig fest?
Första "utgången" för min del på mycket länge planeras till slutet av den här månaden. Ska bli riktigt kul! Sen är det Stockholmsresa och nästa månad blir det midsommarfest i byn!
Det finns alltså en hel del att skriva om, så lite mer tid hade inte varit fel!
Ps.. Bikinin och bilden ovan kommer från ellos!

1 comment:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

När ska vi ses då? ;) Har du pratat med mannen och Linn? Jag har slarvat bort inbjudan... måste leta igenom mina papper.... KRAM