Wednesday, January 21, 2009

Mycket på gång

Idag har vi varit på babycafé, som BVC ordnar. Det är inte den vanliga öppna förskolan, utan en informationsträff och idag var det BVC-läkaren som informerade om infektioner och vaccinationer. Intressant, även om det inte går att ta till sig all information med en liten tjej i knät som kräver viss underhållning samtidigt. Imorgon börjar öppna förskolan här i "byn" och det vore trevligt att ta sig dit, eftersom jag kan gå dit istället för att behöva ta bilen. Nackdelen är att det börjar redan kl. 09! Är det bara jag, som tycker att det är tidigt???Är alla bebisar och föräldrar pigga och utsövda vid den tiden? Lilla W har i alla fall sovit bra två nätter nu, så det har i alla fall blivit 6-7 timmars sammanhängande sömn för min del. Visserligen somnade hon väldigt sent igår (inatt) eftersom hon sov nästan hela kvällen från det att vi var ute på kvällspromenad med Cajsis. Jag var tvungen att väcka henne lite försiktigt för att byta om till pyjamas och ta på ren blöja. Sen fick hon göra av med lite energi innan hon blev trött igen om somnade.

Om jag minns rätt börjar babymassagen nästa vecka. Det ska bli intressant att se vad W tycker om det. Hon gillar ju att bli ompysslad när hon ligger på skötbordet, men massage är ju lite speciellt. Nu ska vi stax åka in till stan för att träffa en kär vän och hennes söta fyrbenta vän. Hoppas på lite te :)

2 comments:

Anonymous said...

Hej
Nej, mammor är inte pigga vid den tiden. Men härliga sovmornar är bara unnat förstagångsföräldrar och tyvärr bara under de första månaderna. Njuuut!!!!
Jenni

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Ja, jag tror vi kan komma. Micke måste bara kolla sitt schema först. Jag hoppas jag kan äta lite mer än kyckling och ris till dess :) Hälsa till Mattias och gratta honom från oss i efterskott. Jag visste att jag skulle gratta någon igår men sen så hjärnsläpp. Skyller på mitt matintag för tillfället. Imorgon är jag ledig så det ska bli skönt. kram