Monday, January 26, 2009

Eventims biljettkarusell

En stund innan kl. 10 i fm. hade jag förberett så mycket jag kunde för att hemifrån få tag på
biljetter till Bruce i Stockholm i juni. Det gick åt skogen, minst sagt. Det var jag i och för sig beredd på. Jag fortsatte försöka via internet och blev superförvånad när jag äntligen verkade få tag på biljetter. Det gick att betala via internetbanken. Sedan blev jag utkastad. Pengarna är dragna, men jag har inga biljetter. Kom fram till Eventim per telefon lite senare, men tjejen i andra sidan luren kunde inte hjälpa oss, utan hennes chef ska ringa upp oss under dagen. Hon sa att även andra hade råkat ut för samma sak. Jag undrar förstås hur många det är som råkat ut för detta och om tjejens chef ska ringa runt till alla och ordna upp saken?? Tydligare riktlinjer till de anställda borde väl vara att föredra, eller? Dessutom är det ju så korkat att Eventim inte var beredda på den stora anstorming, som alla andra var beredda på.

När vi väl kom fram per telefon hade vi ju säkert kunnat få tag på biljetter den vägen, men då hade vi kanske helt plötsligt suttit med för många biljetter. Vi frågade inte i och för sig, men nu är ju risken ganska stor att vi blivit utan. Frågan är vad som hade varit bäst? Några biljetter för mycket, eller inga alls?

1 comment:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Usch, vad tråkgit... jag hade nog föredragit fler biljetter än inga alls om jag skulle gått... man kan ju alltid sälja.... VI måste ses snart appropå ingenting.... kram