Tuesday, October 07, 2008

Skymtar från lill*ns rum

Har ju pysslat en del sista tiden med att få i ordning lill*ns rum... Känns som att det har varit en bra form av mental förberedelse att försöka tänka positivt; att det faktiskt kommer att flytta in en liten människa hos oss. Har länge tänkt att om något går fel, så skulle jag inte stå ut med att se alla saker hemma som påminner om honom eller henne... Men det kanske inte är så ändå. Jag tror nog att alla lill*ns saker skulle hjälpa en att gå vidare. Usch.. jag blir sur på mig själv för att jag har så negativa tankar... Antagligen har jag det för att ingenting har kunnat tas för givet i den här långa processen mot att bli fler i familjen. När man vet hur mycket som faktiskt ska fungera för att ett barn ska bli till, så tar man ingenting på hela den här resan för givet.

Tänkte att det här skåpet skulle bli fint som garderob... fast i vitt så klart:
Svårt att få till någon bra bild när höstsolen står på...

Minns ni de här gamla lakanen, som jag köpte på tradera? Ett av dem har förvandlats till en underbar gardin, tack vare mammi. Jag är sååå nöjd! Den blev precis som jag hade tänkt mig.

Har även lyckats få tag på en fåtölj och fotpall, som passar bra in i rummet...

2 comments:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Vi väntar spänt på specialleveransen :) Allt kommer att gå jättebra. Skåpet blev jättefint :) Kram

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Viveca har ej syns till på en dag... undrar om lill*n kanske har kommit under de senaste timmarna :) Hoppas allt är bra. kram