Sunday, September 16, 2007

Behov av träning?

Jag har i alla fall en ordentlig träningsvärk i låren och armarna efter gårdagens trädgårdsarbete. Antar att det tyder på att jag borde ta mig till den där gympan som börjar på skolan imorgon. För något år sen, när jag pluggade och i början av min karriär som sjuksköterska tränade jag flitigt. Vilken diciplin jag hade! Det kunde bli styrketräning + konditionsträning flera dagar i veckan. Sen när jag började jobba minskade orken och tiden. När vi flyttade ut från stan blev det att förhållandet med gymmet tog slut. Att ha gymmet på ena hållet, jobbet på andra hållet och hemmet i mitten är inget bra! Det går liksom inte att få ihop det utan att gräva djupa hål i plånboken. I och för sig hade jag kunnat prioritera det framför andra saker, men det problemet + att jag är dödstrött efter en arbetsdag (stiger upp 05.15 och kommer hem ca 17.00) gör att jag helt enkelt har struntat i det. Jag saknar faktiskt att känna mig hälsosam och lite stark :)

Nu har jag dock chansen att börja träna igen. Det är ju inte på något glassigt gym, precis och det handlar ju inte om styrketräning direkt. Fick reklam i brevlådan för några veckor sen att man kan träna med Gymmix på skolan. Det kostar bara 200 kr/termin och vad jag kan se så borde jag i alla fall för det mesta kunna träna två gånger i veckan. Jag tror att det är som Friskis & Svettis ungefär... Man springer runt i ring och rör på sig. Ja, varför inte??

No comments: