Tuesday, June 26, 2007

Söker mig...

Gårdagen var ingen kul dag alls. Det var ju inte så att jag fick ångest eller något sånt, men ett dödsfall och ett ryggskott precis innan dess är ju inte särskilt roligt. Ryggskottet drabbade dessutom mig själv och sitter i än. Jag tror i alla fall att det är det, men jag vet egentligen inte. Jag stod lutad över en patient (dumt, jag vet !!!) och tag bort agraffer. När jag sträckte på mig bara högg det till i ländryggen. Jag blev helt kallsvettig och kunde knappt gå ut därifrån sen. Sen kom tankarna på vad som skulle hända om jag hade varit tvungen att sjukskriva mig. Det finns absolut ingen som kan ersätta vid eventuell frånvaro på jobbet i sommar. Blir någon sjuk så blir det kris! Jag skärpte därefter till mig lite (efter ett telefonsamtal till älsklingen min) för att en timme senare konstatera ett väntat dödsfall. Då får man vara skärpt. Det fanns liksom inte så mycket utrymme till att tänka på ryggvärk då.

Idag har jag jobbat som en galning. Jag förstår inte vart tiden tar vägen, men idag har tio timmar försvunnit otroligt snabbt. Funderar dock på om jag kanske borde gå till läkare imorgon, eller kanske ringa till någon kiropraktor. Fast de kanske inte vill ta sig an en ond rygg utan att en läkare har ställt diagnos? Någon som vet? Om det är ryggskott antar jag att det går över av sig självt, eller?

2 comments:

Casa Ottman said...

Stackare att ha ont i ryggen.
Men en kiroprakter villoftast ha ettt läkarutlåtande innan de knäcker. Iallafall här i växjö.
Lycka till
/Helena

Hanna said...

Nu ska du få bra råd från en riktig ortoped SSK; jag har inte mycket till övers för kiropraktorer. Oftast "knäcker de" till så att saker blir värre än de var innan man kom dit, men å andra sidan kan jag också förstå att folk vänder sig till dem eftersom den traditionella sjukvården inte har så mycket att erbjuda. Har du fortfaradne samma smärta som du beskriver i bloggen råder jag dig att gå till en läkare för ett uttalande. Är det ett "vanligt" ryggskott (lumbago) går det över av sig själv men det tar tid och gör ont under tiden. Smärtorna blir såklart bättre o bättre. Jag menar sitter smärtan i muskler är det ju ingen mening att någon knäcker i din ryggrad. Det händer ju att folk kommer till oss efter att ha varit hos kiropraktorer som har "knäckt tll". Kanske e jag lite partisk i detta men hör av dej om du vill ha hjälp...//kram Hanna