Saturday, December 09, 2006

Desperat efter klipptid

Varför är det så att man helt plötsligt kommer på att håret har vuxit sig helt ohanterbart? Det kommer liksom inte smygande så att man hinner med, utan en dag dyker denna sanning på en utan att man är beredd på det. Då är det bara att skynda sig att ringa till frisören för att få en tid just den dag som är den enda som passar en. För det mesta funkar ju inte den dagen eller tiden för frisören så då får man trixa och klura. Tursamt nog för mig lyckades jag få en klipptid i mellandagarna precis den tid och dag som jag hade tänkt. Det som nu har hänt är att jag igår kväll hann få i mig en obestämd mängd rödvin innan middagen var klar och kom på att NU måste det ske! Alltså, det handlade om luggen. Lite jobbigt att sanningen kommer så nära inpå när man har alkohol i kroppen. Kanske inte så bra att försöka sig på att klippa luggen på egen hand i ett sådant läge. Det positiva med det är ju att jag vågade, men det negativa är ju så klart att det nog inte blev så bra. Antagligen leder det dock inte till något större problem. Idag är det en hemmadag med städning inkluderat och ikväll när håret ska fixas till för en skaka-rumpan-kväll lär jag ha lite rödvin i kroppen igen och det löser ju alla problem.

1 comment:

Hanna said...

Du e ju för rolig hur i hela världen kom du på denna idé? Sådär en fredagskväll när man e som allra segast. Nåväl jag får se jur du ter dej när ni kommer...väntar med spänning