Monday, December 25, 2006

2 av 3 avklarade...

var det jul igen och julen snart avklarad igen. Har nu hunnit med att avverka två julfiranden och har det sista kvar imorgon. Har varit trevligt och ska bli trevligt imorgon med tror jag, men ärligt talat så var det bättre förr. Har väl blivit för gammal för att fira jul, eller kanske har jag inte riktigt fått grepp om vad det är som är så trevligt med julen när man är vuxen. För många vuxna är det kanske att se de egna barnens fascination av julen, men för oss andra då? För oss är det faktiskt mest jobbigt att se barnen överösas av julklappar som de dagen efter inte kommer att minnas att de har fått. Jag tyckte att jag fick en massa julkappar som barn, men jag kunde minsann räkna upp varenda en när jag berättade för mina vänner om alla julklappar jag fått. Ska julafton bara handla om tomten och julklapparna? Ska det ta nästan två timmar att avverka julklappsöppnandet? Ska vi vuxna behöva stressa i oss julmaten för att ungarna inte har tålamod att vänta på den förbaskade tomten? Nej, det var minsann bättre förr!

1 comment:

Hanna said...

japp håller med dej. ;am ,inns det med glitter och ljus runt sina minnen, men nu e det inte samma sak. Jag håller med det var bättre förr...