Friday, January 04, 2008

En sten mindre

3 tunga stenar har jag burit på under 2007. En föll bort idag, vilket känns så obeskrivligt bra. Har läst brevet flera gånger för att verkligen förstå att det är sant. I oktober var jag ju med om en tråkig trafikincident. Ända sedan dess har jag gått och oroat mig för indraget körkort (på bestämd tid). Hörde om en i hemtjänsten som missade stopp-plikt och hon fick vara utan en månad trots intyg från hennes chef att hon var i stort behov av det i tjänsten. Oron minskade ju inte precis när jag fick höra talas om det. Skrev ett fint brev till länsstyrelsen och förklarade hur allt gick till, förklarade mitt behov av körkort för att ta mig till jobbet och för att kunna jobba alls. Chefen fixade intyg. Det hjälpte. Vet inte vilket som hjälpte, men körkortet får jag behålla. En sur varning har jag fått, men köra får jag... Puh!

2 comments:

Anonymous said...

Stort grattis!!! Va skönt att du fick behålla körkortet.

Nu hoppas jag att dina andra två "stenar" försvinner de också.

Kram!!

Anonymous said...

hahaha. gott o höra syster...kan ju undra vad den där trafik incidenten var för något...