Thursday, October 11, 2007

Bidrag till polisen

Idag var det dags för mitt årliga bidrag till polisen. Denna gång blev bidraget på 2500 kr. Hoppas pengarna gör nytta! Är otroligt arg och förstår verkligen att folk inte har någon respekt för polisen. Om man är rädd för att det ska hända olyckor i en speciell korsning, borde det väl vara bättre att försöka förebygga olyckorna, inte förfölja bilister efter att misstag har gjorts? Det känns verkligen som att syftet är att dra in pengar. Är det så polisen vill bli uppfattad?

6 comments:

Anonymous said...

Jaha... fortkörning eller? Sura pengar... det har blivit riktigt dyrt nu!

Pia said...

Jag har ju lite insideinformation här eftersom storebror är polis.. De får tillsägelser om att ta ett visst antal tex med fartkamera.. Allstå ett visst ANTAL, typ 100. Så istället för att åka till områden där det är farligast att köra fort typ utanför skolor så åker de till ställen där det är mycket trafik så de får ihop 100 st jättefort.. Det är kvantiteten som syns i statistiken.. Så det syns mer i statistiken om man får ihop många småfartsyndare än kanske tre som kör vrålfort på fel ställe.. Hoppas du förstår hur jag menar. Inte polisernas fel utan ledningens. Storebror är skitsur över såna "order".. 2500 är supersura pengar! Kunde spenderats på något mycket bättre!
Kram Pia

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Oj, vad hände? Kram

Anonymous said...

UPPDATERING: Vid vägarbete hade de satt upp sådana där skyltar i orange som omdirigerar trafiken till andra vägar för att komma rätt... Vägen blev omdirigerad förbi en fyrvägskorsning där jag missade att stå still pga att jag försökte följa de orangea skyltarna... Hade faktiskt ingen aning om att jag missat stopp-plikten... Polisen förföljde mig ända från korsningen en bra bit innan de stannade mig. Förstod inte varför jag blev stannad över huvud taget, så de fick berätta vad det rörde sig om.. Det första de sa var "Du är inte från stan, va?" Precis som att de hade räknat med att kunna sätta dit folk som inte är bekanta med vägarna där... Hoppas de blev nöjda med sin arbetsinsats..

Pia said...

åh så irriterande!!

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Suckar, ibland undrar man vad de håller på med :( KRam