Tuesday, October 02, 2007

Facebooksyftet uppnått och lite annat...

Blev funnen av en good old vän..närmare bestämt min bästis från ungdomsåren. Vi slutade umgås och förlorade sedan kontakten. Har försökt leta upp henne, men det är minsann inte lätt när hon har bytt efternamn. Hon är faktiskt den enda som jag lyckats få kontakt med enbart tack vare facebook. Himla kul!

Annars är min tillvaro ganska hektisk just nu, i alla fall på jobbet. Vi ska börja med datajournal i höst och den här veckan har utbildningarna börjat för all personal. Det betyder med andra ord att det är samma bemanning som i somras...vilket med andra ord betyder apmycket att göra och flera timmars övertid. Blir ju inte bättre av att en kollega går och blir sjuk mitt i allt! Vore ju inte helt fel att få dubbelt betalt eftersom man ensam jobbar för 2-3 pers...

En annan sak som jag hängde upp mig på igår var de nya riktlinjerna för läkare när det gäller sjukskrivningar av sina patienter. Tydligen behövde de riktlinjer eftersom speciellt de unga/nya läkarna känner sig osäkra på hur lång sjukskrivningstid som är rimlig och inte vågar fråga sina kollegor!!! Det säger ju en del om läkarkåren?? Eller... Synd att man måste slösa samhällsresurser på grund av att läkare har samarbetsproblem...

3 comments:

Anonymous said...

Kul! Jag kände inte igen henne först...

Hanna said...

Ja det samma hände mej idag faktiskt. En mycket god vän från gymnasietiden hörde av sig via facebook. E ju en himla bra grej det där facebook.

Anonymous said...

Hej

Roligt att läsa din blogg, speciellt om ditt jobb. Tråkigt att det ska vara så stressigt bara. Saknar du förra jobbet? Jag saknar dej där.

Mvh. Marianne