Tuesday, October 09, 2007

Härlig dag

Har varit ledig idag och ställde inte väckarklockan för första gången på länge. Gick och lade mig vid 23.30 igår och tänkte att då vaknar jag ju tidigt och har sovit ut. Jag vaknade kl. 10.30! Det blev en del timmars sömn alltså. Sen blev det lite bråttom. Skulle fixa naglarna kl. 13 och innan dess skulle jag hinna med lite städning inför eftermiddagen då en vän skulle komma på besök med vovven sin. Det blev lite stressigt, men jag hann.. Puh! Cajsa fick träffa Keavy för första gången och efter ett tag gick det ganska bra får jag säga... Vi gick en långpromenad i skogen och på stranden. Härligt! När vi kom in blev det kanelbulle och annat gott.. Blev mycket prat om jobbet och om alla tröga ssk som bara sätter käppar i hjulet för alla kämpande ssk som vill få upp lönerna. Blir så trött på alla som inte tror sig förtjäna bättre och därför inte blir glada när andra gör det... Suck..

Foto taget med mobilen: Cajsa och Keavy på Gullbranna strand... (inte lätt att få båda vovvarna att posera)

2 comments:

Pia said...

Hej! Vilken härlig dag! Så skönt att vila ut utan att bli väckt av väckarklockan..
Hur KAN man sätta käppar i hjulet för att vi ska få upp lönerna? Exakt VAD tänker såna människor med?
kramar Pia

Anonymous said...

Ja, säg det... Sådana ssk tror att de själva mår bättre om andra ssk nöjer sig med låga löner... Ren idioti! Den där avundsjukan är en orsak till att vi aldrig kommer någonvart med våra löner...
Kram!