Sunday, January 20, 2008

Januarifynd

Var en sväng på stan med systeryster igår för att leta present till maken och även på jakt efter fynd till mig själv. I höstas köpte jag lite kläder i en butik, men var inte riktigt nöjd med allt, så jag lämnade tillbaks en kofta. Tyvärr fick jag inte pengarna tillbaks utan ett tillgodokvitto. Har varit inne några gånger sedan dess, utan att hitta något. Nu när julen är över brukar det ju finnas en del på rea, så jag tog chansen igår. I höstas hittade jag en supersnygg kofta som tyvärr kostade lite för mycket, 699 kr. Den fanns i två färgkombinationer, men den i svart/vit föll jag för. Inte så stor chans att den skulle finnas kvar igår och då även på rea.

När vi kom in i butiken fanns det mycket kläder som reades ut. Jag hittade den där koftan, men i den andra färgkombinationen. Halva priset!! Tänkte att jag hade tillgodkvitto på 299 kr, så det skulle ju inte räcka riktigt... Tittade runt lite till och hittade koftan i svart/vitt i min storlek!! Frågade då expediten om den också var på rea.. Hon började räkna på sin miniräknare och kom fram till ett pris på 175 kr. Tänkte att hon måste ju ha räknat helt fel och kommenterade det hela. Fick då till svar att det var minsann halva reapriset på allt i affären!!! Trodde jag skulle svimma! Kollade på tillgodokvittot och kom fram till att det var på 399 kr! Det var bara att ta ett varv till i affären. Till slut köpte jag den där koftan, en annan kofta med kort ärm och en tröja till systeryster. Allt har egentligen kostat ca 1500 kr, men slutpriset hamnade på ca 400 kr! Log hela vägen hem... (Bilder kommer kanske sen)

2 comments:

Pia said...

Så härligt!! Kul att göra fynd! Vilken affär var det i? Hoppas få se bilder..
Kramar Pia

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Vi måste få se bilder :)