Tuesday, August 07, 2007

2 wienerbröd

...var vad jag fick med mig hem efter dagens arbete. Missade som vanligt fikan på eftermiddagen, men jag fick två wienerbröd med mig hem från chefen som varit på besök efter sin semester. Alltid något. Jobbade över 1½ timme idag, så nu har jag väl i alla fall fått ihop typ 15 komptimmar. Har ju bara två semesterdagar kvar att ta ut i år, så komptimmar är ju bra att ha! Nu är jag äntligen ledig i tre dagar. Sen är det jobbhelg i tre dagar. Efter det är det ingen mer jobbhelg förrän efter Turkiet-resan. Känns ändå ganska ok att jobba två helger i rad på sommaren eftersom det på så sätt blir lite mer sammanhängande ledighet mitt i veckan istället. Ledighet mitt i veckan är ju inte fy skam på sommaren när maken dessutom har tagit semester. Nu ska det minsann hända grejer här hemma. Innan veckan är slut ska vi sova i det här rummet (om vädret blir dåligt d.v.s.).

No comments: