Saturday, May 19, 2007

Skulle jag orka festa nu, eller???

Trodde att jag hade lämnat den här diskussionen för gott, men eftersom jag bytt jobb har jag även fått tillbaks de hemska "kväll-dag"-passen, vilket betyder sömnbrist. Numera har jag bara åtta kvällar på åtta veckor, så det händer ju att jag inte har någon kväll en vecka. När man jobbar helg kan man däremot ha två, vilket jag har den här helgen... Det spelar verkligen ingen roll hur trött jag är när jag går och lägger mig vid 23.30. Jag sover verkligen urkasst! Sen är det upp igen kl. 5.15. Idag har min arbetsdag varit så j-a jobbig på grund av ren trötthet. Känns inte lätt att försöka vara engagerad när man vårdar patienter i livets slut och ska försöka stötta anhöriga, när man själv känner sig som en zombie. Jag förstår verkligen inte vitsen med att slå ihop två arbetspass med minsta möjliga ledighet emellan bara för att man ska få längre sammanhängande ledighet efteråt. Med sådana tankegångar skulle man ju kunna jobba fem arbetspass på två dygn. Tänk vad mycket ledighet man skulle få efter det! Det är alltså tänkt att jag nu ska kunna ha en trevlig ledig lördagskväll och kunna gå på fest eller annat skoj eftersom jag inte börjar förrän kl. 14 imorgon. Jag kan bara meddela att efter att latten är uppdrucken väntar soffan, sedan sängen och typ 12 timmars sömn. Sen är det dags att jobba igen! Så oerhört mycket jag fick ut av min låååånga ledighet då!!! Grrrrrrrrrr...

1 comment:

Anonymous said...

Ja, det jag menar är att vi borde hjälpa SVENSKAR ( = människor som är födda & uppvuxna i Sverige ) innan vi hjälper UTLÄNNINGAR ( = ej födda & uppvuxna i Sverige ). Lätt som en plätt att förstå.