Wednesday, May 30, 2007

Hatobjekt på vägen...

  • allt som går långsammare än den hastighet som står på skyltarna (vid normalt väglag, alltså)


Det som ingår ovan är så klart bilar med släp, vanliga personbilar som av okänd anledning inte förstår att det är en trafikfara att köra för långsamt, lastbilar/långtradare och traktorer. Traktorer kan man oftast köra om snabbt som katten, men speciellt långtradare borde förbjudas på allmänna vägar. Jag är medveten om att vissa kan ta illa upp av detta, men jag menar absolut inget illa om de personer som råkar vara långtradarchaufförer... Eller jo, vissa borde inte få sitta bakom ratten i ett sådant fordon!

Igår när jag körde hem från jobbet var jag tvungen att köra en omväg på grund av idioten som orsakade olyckan ovan! Jag blir så förbannad! Inte nog med att det tar en massa tid och energi, så kan människor faktiskt dö när någonting sånt där händer! Jag vill helst inte dö på grund av någon annans idioti! Bilden och artikeln om händelsen ovan hittar ni på Hallandsposten.se .



No comments: