Thursday, August 28, 2008

Lönesamtal och annat smått och gott

Idag har jag varit på besök på jobbet för lönesamtal med chefen. Första gången för mig och det kändes bra. Chefen och jag verkar förstå varandra väl och jag fick faktiskt den löneförhöjningen som jag hade hoppats på. Det är himla svårt att som sjuksköterska säga om jag är nöjd med den nya lönen eller inte. Om jag hade haft en rimlig lön från början, d.v.s. en "ingångslön" på minst 25 000 kr, så är ju en löneökning på 1000 kr/år helt ok... men eftersom man inte har rätt lön från början, så känns ju en löneförhöjning i den nivån inte riktigt ok. Känner mig i alla fall nöjd med chefens bedömning av mig som sjuksköterska. En bit på väg i alla fall...
Efter samtalet blev det fika med två kollegor. Känns så vansinnigt skönt att jag inte behöver jobba. Just idag var sjuksköterskan på "mitt område" sjuk, så de två sjuksköterskorna som jobbade på andra området fick snällt fixa vårt område med. Inte kul, vill jag lova.
Efter fikat tog jag en sväng i centrum och kollade in samhällets affärer. Är helt förtjust i Romeda, som säljer gamla ommålade möbler, inredningsgrejer, smycken och andra vackra saker. Alla deras grejer kan man köpa på nätet också! Toppen ju!

Bild ovan från Romeda




Två halsband fick följa med mig hem... Har letat lite efter snygga vardagssmycken och äntligen fann jag vad jag sökte, på rea, så klart!

Efter shoppingen blev det ett frisörbesök. Gillar verkligen min nya frisör. Har ju gått i Halmstad tidigare, men det är betydligt billigare i "samhället", så jag passade på att testa när en ny fräsch salong öppnade i våras. Den här gången fick jag ett ryck och det slutade med en liten förändring... Kanske 30-årskris på gång?

3 comments:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Det låter som du har haft en riktigt toppendag. Hur blev håret? kram

Anonymous said...

Jag blir ju så nyfiken på din frisyr...

Pia said...

Blev riktigt sugen på ett besök i Markaryd nu, trots nätshoppen... Romeda verkar toppen! kram