Saturday, September 09, 2006

Vad jag egentligen borde göra

Vissa saker blir bara inte gjorda. Varför har jag inte energi? Jag är ju för katten ledig i tre dagar nu och har sovit ut idag. Ändå kan jag inte slita mig från datorn. Sitter bara och surfar runt och läser allt möjligt strunt. Som det här till exempel. Nu borde jag verkligen ta och städa här hemma och få det snyggt och fräscht runt omkring mig. Det tar ju faktiskt inte så lång tid. Köket är nog det värsta. Badrummet och toaletterna går ju ändå ganska snabbt...intalar jag mig... Sen borde jag ta och rensa ut och slänga allt som kan slängas. Har även en massa tidningar som ligger överallt. Vad gör alla andra med alla tidningar? Nu menar jag ju inte dagstidningar och sådana tidningar, för de slänger man ju. Just ni prenumererar jag på fyra tidningar + att jag även får tidningar som har med jobbet att göra... Dilemma! Jag har i alla fall hunnit med en långpromenad med mina två älsklingar. Vi gick till Laxvik längs med havet och det var otroligt vackert. Nästa gång tar jag med kameran.

Nu ska jag sätta igång. Som belöning funderar jag på ett långt och härligt varmt bad och en hårinpackning. Ska försöka piffa till mig inför kvällens kräftskiva. Skulle inte var fel med lite vin men det blir väl jag som får köra ikväll. Gillar ju ändå inte att var bakfull. Känner mig så ynklig då..

No comments: