Wednesday, September 06, 2006

Obesprutade utsökta äpplen

Tänk att vi har ett eget äppelträd i trädgården, som dessutom är fullt av utsökta äpplen. Vet inte hur många pajer som jag skulle behöva baka för att göra slut på dem. Undrar bara vad det är för sort...
För övrigt så har jag nu avklarat fem dagar på nygamla jobbet. Fast det är ju inte så att jag räknar ner precis. Nu är tanken ju att jag ska tillbringa största delan av mitt liv där. Hur länge är det ingen som vet. Första dagen kändes det lite rörigt, men nu känns det lugnt och skönt. Det är förträffligt med läkare som vet hur en telefon, dator och fax fungerar. Det bästa av allt är att jag nu är ledig två helger i rad.
Jag är faktiskt ledig på valdagen och ska självklart gå och rösta med huvudet högt. Jag har ju bestämt sedan länge vilket parti jag ska rösta på, men jag gjorde i alla fall ett test på nätet för att se vilket parti som skulle passa bäst. Jag hade till 78% samma åsikter som det partiet jag tänkte rösta på. Som en "riktig" svenska tänker jag ju inte nämna partiets namn, men för mig är det viktigt att alla människor får samma chans i livet oavsett bakgrund. Jämställdhet står också högt i kurs. I vårt hem är det ju ganska jämställt. Jag hjälper ju till hemma så mycket som möjligt...

2 comments:

Anonymous said...

Väntar med spänning på en inbjudan på pajkalas.. =)
Kram Pia

Anonymous said...

Klickade med spänning på kommentaren men till min förvåning handlade den om äpplepaj, vilket jag förövrigt kan tänka mig bli bjuden på när jag kommer nästa gång...tyvärr finns det väl inga äpplen kvar då...
Viveca, även om det inte är svårt att gissa vilket parti du kommer att lägga din röst på är jag förvånad över att du väljer att referera till en gammal omotiverad tradition om att inte berätta vilket parti man röstat på!!! Du som är så rak talar väl öppet om vilket parti det är som får din röst. Själv har jag ännu inte bestämt mig vilket parti som ska få min röst. Även jag gjorde precis ett nättest och jag ifrågasätter starkt hur dessa uträkingar görs då resultatet såg ut som föjer: C 64% (va!), Kd 63% (aldrig i livet, MR till ALLA), Fp 62% (undrar om Fp verkligen vet vad ordet integration betyder, sluta åk till Köpenhamn!!), S 61% (du skämta med mig aprilo!), V 54% (aldrig i livet), M 53% (nja, mycket talar emot, såsom privatisering, bristande kunskap och vilja i utrikespolitiken, står ej bakom 1%målet...), Mp 53%(medborgarlön- aldrig i livet!)!!!
Tack för den hjälpen dn.se
Puss på dig,
Linn