Thursday, August 31, 2006

Vilken tur att man inte fyllt 30

Att det är dyrt att gå till tandläkaren vet ju alla, men att vissa människor prioriteras bort av folktandvården var något nytt för mig. Det var ju rena turen att jag envisades just nu med att få en tid hos folktandvården. Om jag hade väntat ett par år så hade det ju förmodligen varit kört. Inte nog med att man kan få ångest av att fylla 30, så kan man riskera att bli diskriminerad också! Som tur är så visade det sig att om man tjatar och tjatar så finns det luckor i systemet minsann. Lovade tanten i receptionen att inte säga något till någon och då fixade hon minsann in min älskling. Ska rama in lappen jag fick med den bokade tiden, för om tiden missas kommer nog aldrig chansen igen. Folktandvården makes my day!

Den stora frågan är vad som ska hända mer denna stora dag. En hel ledig dag den här veckan är ju inte att leka med. För det första hade det ju varit så mycket lättare om min småländska vän hade varit arbetslös här istället för i Stockholm. Kom tillbaka! Jag har inte plockat undan madrassen från i helgen. Den och Cajsa väntar på dig. Dessutom kan jag ju låna en massa portugisiska böcker på biblioteket till dig. Helt gratis! Vad sägs? Under tiden jag väntar på dig har jag faktiskt några mål för dagen :
  1. Långpromenad med Cajsa
  2. Borsta som tandläkaren instruerat mig
  3. Komma på en outfit inför första dagen på nygamla jobbet... Guld- eller silversmycken? Blommiga, randiga eller enfärgade strumpor?
    La Dolce Vita

1 comment:

Anonymous said...

Min kära Viveca. Jag vill krama dig tills du blir blå!